Anugerah Ikon BrandLaureate 2012 hargai ikon wanita, lelaki

Tuesday, October 16, 2012

Anugerah Ikon BrandLaureate 2012
Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Jalil menerima Anugerah Ikon BrandLaureate 2012 bagi kategori Kepemimpinan Tokoh Wanita berikutan sumbangannya kepada pembangunan wanita dan masyarakat di negara ini.

Bekas Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu menerima anugerah berkenaan daripada Presiden The BrandLaureate, Dr KK Johan pada satu majlis di sini, semalam.

Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud pula menerima Anugerah Ikon BrandLaureate 2012 bagi Kategori Lagenda.

Johan berkata, anugerah berkenaan diwujudkan bagi menghargai ikon wanita dan lelaki yang banyak menyumbang kepada peningkatan dalam perniagaan, kemasyarakatan dan untuk kemajuan negara amnya.

"Mereka juga dipilih berdasarkan kesabaran, kecemerlangan, kreativiti, kepintaran, integriti, kredibiliti, keazaman dan semangat dimiliki.

"Dalam kepemimpinan umpamanya, kita memerlukan pemimpin bersifat dinamik, efektif, tegas dan progresif sebagai persediaan membantu Malaysia ke arah lebih berdaya saing untuk menghadapi Wawasan 2020," katanya ketika berucap pada majlis berkenaan.

Sementara itu, Anugerah Ikon BrandLaureate 2012 bagi kategori Kepemimpinan Tokoh Lelaki diterima Tunku Naquiyuddin Tuanku Jaafar; jaguh badminton, Datuk Lee Chong Wei (Dewan Kemasyhuran) dan penerjun, Pandelela Rinong (Grand Master).

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI