Shopping Raya saat akhir

Wednesday, August 07, 2013

Shopping saat akhir

Bagai suatu lumrah bagi sesetengah orang yang masih belum membuat persiapan Aidilfitri walaupun realitinya sambutan lebaran hanya tinggal kira-kira lima hari saja lagi.

Faktor kesibukan khususnya tuntutan kerja saat akhir sebelum mula bercuti panjang membuatkan keperluan bagi persalinan diri seolah-olah tidak diberi penekanan.

Sudahnya, tentu kusut kepala memikirkan apakah fesyen terbaik untuk dijadikan antara elemen terhangat ketika meraikan lebaran kali ini lebih- lebih lagi apabila membuat keputusan membeli- belah pada saat akhir.

Masanya belum terlewat untuk memikirkan apakah idea fesyen terbaik walaupun pada saat-saat akhir. Jangan buntu dalam membuat keputusan sementalah masih ada alternatif dan jalan penyelesaian yang boleh dianggap `penyelamat' untuk membolehkan seseorang itu kekal segak dan anggun di pagi lebaran.

Rekaan terkini

Sebagaimana kata pepatah, alah membeli menang memakai, kolum STAILO minggu ini membawakan beberapa tempat tumpuan serta laman web yang boleh dijadikan panduan seterusnya memudahkan anda membuat pilihan terbaik.

Apakah gaya pilihan anda? Selamat bergaya...

Rizalman di Zalora

Semakin ramai pereka fesyen memilih laman web sebagai medium memasarkan produk mereka. Selepas berkoloborasi dengan Tesco pada lebaran tahun lalu, kali ini pereka fesyen tersohor Rizalman Ibrahim memilih laman web Zalora sebagai medium alternatif pemasaran bagi koleksi hari raya ilhamnya.

Koleksi istimewa dinamakan Rizalman for Zalora itu adalah segmen fesyen mampu milik yang dilihat merealisasikan impian peminat pereka fesyen itu untuk menyarungkan busana eksklusifnya pada harga berpatutan. Harga busana anggun mewah Rizalman berharga antara RM350 hingga RM460. Andai rajin melayari laman web itu juga, terdapat banyak rekaan baju kurung dan Melayu untuk lelaki yang menarik daripada pereka fesyen tempatan lain. Layari www.zalora.com.my

Sueka Sueka

Sama ada membeli secara dalam talian di laman sosial Facebook mahupun di bazar jualan di Publika, kurung kontemporari bermotifkan batik oleh Sueka Sueka cukup menarik dan lari daripada kebiasaan. Menggunakan motif batik Jawa yang dipadankan dengan kain linen kosong, potongan kurung kontemporari ini cukup menyerlah khususnya bagi wanita yang inginkan kelainan di hari lebaran. Harganya? cukup berpatutan kerana dijual berasingan mengikut kesesuaian pelanggan antara RM79 hinga RM200. Info lanjut: Layari fb: Sueka Sueka atau Instagram: &@ suekasueka

Jalan Tunku Abdul Rahman

Tidak dapat tidak, Jalan Tunku Abdul Rahman adalah pilihan terbaik untuk mencari kelengkapan pada musim perayaan. Apa saja yang anda inginkan daripada pakaian, kasut, aksesori hinggalah kepada perhiasan rumah, destinasi tumpuan yang menjadi nadi utama keperluan lebaran itu adalah jawapan terbaik buat fesyen lelaki dan wanita.

Berdasarkan pengalaman penulis setiap tahun, harga yang ditawarkan di bazar Jalan Tunku Abdul Rahman masih lagi berpatutan dan jangan terkejut apabila peniaga mula `berperang' harga pada detik-detik terakhir Ramadan. Untung-untung siapa tahu yang anda boleh mendapatkan barangan pada harga durian runtuh!

Fashion Valet

Selain laman fesyen Zalora, satu lagi laman web fesyen popular Fashion Valet menyediakan alternatif buat peminat fesyen membeli-belah. Tidak perlu bersusah payah bersesak di pusat beli-belah, menerusi laman web itu anda boleh memilih gaya yang disukai, jenama, pereka, saiz dan warna semudah di hujung jari saja. Daripada rekaan baju kurung, pakaian santai, kasut, jubah, tudung hinggalah ke fesyen kanakkanak, mudah sebenarnya untuk membuat pilihan. Layari www.fashionvalet.com

Hatta Ready To Wear

Diberi nama #Hattartw atau - Hatta Ready To Wear, pereka fesyen popular Hatta Dolmat memastikan lebaran lebih meriah dengan membawakan koleksi sedia pakai. Tidak saja mengedarkan Koleksi Raya 2013 di laman beli-belah online Zalora Malaysia, lebih maju ke depan Hatta turut bekerjasama dengan butik First Lady untuk memasarkan rekaannya di seluruh cawangan di Malaysia dan Singapura. Sentuhan tradisi dan elemen kemelayuan nyata menjadi identiti Hatta Dolmat dan paling penting, setiap rekaan menepati tema lebaran. Sama ada singgah ke butik First Lady untuk mencuba sendiri persalinan anggun Hatta Dolmat atau layari laman web Zalora!

Tudung Emel

Tercari-cari tudung sesuai untuk digayakan di musim lebaran? Dengan lambakan rekaan dan motif terkini memang sukar untuk menentukan gaya bertepatan dengan personaliti diri. Apa kata, cuba gayakan tudung terbaru berjenama Emel hasil rekaan Melinda Looi yang menjalin kerjasama dengan selebriti, Diana Amir.

Terdapat 12 rekaan tudung dalam himpunan Emel, dan uniknya sambil anda berbelanja, sebahagian daripada hasil jualan tudung akan disalirkan kepada keluarga besar Norlina Alawi Berhad, sebuah badan bukan kerajaan (NGO) yang memperjuangkan nasib anak-anak yang dijangkiti HIV & AIDS. Membeli sambil beramal! Untuk maklumat lanjut, layari Facebook: Melinda Looi.

Shoes Shoes Shoes

Andai mahu gaya kasut berbeza dengan pilihan warna sedondon dengan pakaian, tidak salah untuk singgah ke butik Shoes Shoes Shoes yang memberikan ilham gaya terkini untuk kasut. Menamakan koleksi Raya Shoes Galore, terdapat banyak koleksi kasut terbaru dengan ilham warna yang tentunya membangkitkan daya penarik sekali gus membuatkan setiap langkah anda nampak menawan. Singgah ke butik Shoes Shoes Shoes di Jalan Telawi 3, Bangsar Baru atau di pusat beli belah Bangsar Shopping Centre (BSC) dan kiosk di Garden Mall, Mid Valley.

Oleh Fairuz Zaidan

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI