Program khas KPJUC untuk lepasan SPM

Sunday, May 18, 2014

Program khas KPJUC untuk lepasan SPM

Asasi Sains adalah program komprehensif ditawarkan Kolej Universiti KPJ Healthcare (KPJUC). Program sepenuh masa ini direka khas bagi memberi peluang pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) menyambung pelajaran bagi persediaan ke peringkat lebih tinggi di mana-mana universiti diiktiraf.

Program Asasi Sains KPJUC dijalankan dalam jangka masa satu tahun merangkumi dua semester. Program yang dirancang dengan penuh ketelitian sama ada dari segi sukatan pelajaran mahu pun penilaian, mendapat akreditasi penuh daripada Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) dan juga kelulusan Kementerian Pendidikan Malaysia.

Penarafan MyQuest

Malahan KPJUC mendapat penilaian lima bintang dalam penarafan MyQuest iaitu suatu sistem penilaian prestasi kolej swasta dalam pengendalian pendidikan tinggi yang berkualiti.

Pelajar yang mendapat sijil dari program ini berpeluang mengikuti program ijazah sarjana muda di pelbagai bidang termasuk Perubatan, Kejururawatan, Farmasi, Pergigian dan Kejuruteraan di pelbagai universiti.

Malah KPJUC sendiri menyediakan pelbagai program ijazah dan diploma berkualiti untuk pelajar meneruskan pembelajaran mereka. KPJUC menerapkan budaya kualiti dalam pengajaran dan pembelajaran supaya pelajar memperoleh ilmu yang mantap di dalam subjek dipelajari dan mengaplikasikan dengan baik pada peringkat seterusnya.

Kawasan kehijauan

KPJUC terletak di kawasan yang lapang penuh kehijauan di Nilai, Negeri Sembilan.

Menurut Timbalan Presiden Kolej Universiti KPJ Healthcare, Profesor Dr Durrishah Idrus, pemilihan Nilai sebagai lokasi kampus induk KPJUC berdasarkan perkembangan kawasan ini sebagai hub atau pusat pendidikan di Malaysia.

Kawasan ini juga menempatkan pusat pengajian lain seperti Institut Aminuddin Baki, USIM, INTI dan Universiti Antarabangsa Manipal.

KPJUC menyediakan prasarana dan kemudahan pembelajaran kondusif dan selamat akademik seperti bilik kuliah dan auditorium berhawa dingin, pusat sumber dan kemudahan internet. Pelajar berpeluang menjalani amali di makmal serba lengkap.

Kemudahan asrama dan kantin juga turut disediakan untuk keselesaan pelajar. Program ini melaksanakan pengajaran melalui kuliah, amali, tutoran dan kerja khusus dan ia berdasarkan sistem mentor.



0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI