Datuk Ahmad Razif mungkin Menteri Besar paling singkat?

Tuesday, May 13, 2014

Razif MB paling singkat?

KUALA TERENGGANU 13 Mei - Datuk Ahmad Razif Ahmad yang baharu mengangkat sumpah pelantikan malam tadi hampir pasti menjadi Menteri Besar Terengganu yang paling singkat memegang jawatan itu dengan situasi politik yang makin memuncak.

Hanya beberapa jam selepas itu, bekas Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said yang tidak menjangkakan kepemimpinan Pusat tetap meneruskan langkah peralihan itu, mengisytiharkan keluar parti bersama-sama dengan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ajil, Ghazali Taib.

Ini disusuli dengan ADUN Bukit Besi, Roslee Daud dan dijangka beberapa ADUN lagi akan turut berbuat demikian akan menyebabkan Barisan Nasional (BN) yang hanya berkuasa dengan kelebihan satu kerusi dalam pilihan raya umum lalu tidak mampu lagi bertahan.

Dengan perkembangan terbaharu, kedudukan kerusi BN setakat ini sebanyak 14 kerusi, Pas (14), Parti Keadilan Rakyat (1) dan Bebas (3) dan hampir pasti dibubarkan atau kesemua yang menentang proses peralihan itu membentuk kerajaan bersama dengan pembangkang. - UTUSAN ONLINE

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI