Kami Team Malaysia

Sunday, November 25, 2012



Sempena Kejohanan Bola Sepak Asia Tenggara (AFF) 2012 yang bakal berlangsung bermula 24 November hingga 22 Disember ini di Kuala Lumpur dan Bangkok, Thailand, TV3 dengan kerjasama Telekom Malaysia (TM) sebagai penaja utama bakal mendukung sebuah kempen diberi nama “Kami Team Malaysia” bagi menyokong pasukan kebangsaan dalam mempertahankan kejuaraan yang dirangkul dua tahun lalu di bumi Indonesia.



Atas dasar semangat kesukanan dan maruah negara, ianya dilihat sebagai cetusan untuk menyemarakkan inspirasi dan sokongan rakyat Malaysia terhadap pasukan Harimau Malaya. Malaysia diletakkan di dalam kumpulan B bersama Indonesia dan Singapura yang dilihat sebagai “musuh tradisi”, lantaran itu sokongan rakyat Malaysia amat diperlukan. Ini adalah satu platform bagi rakyat Malaysia dari segenap lapisan masyarakat bersatu padu untuk membakar semangat juang pasukan.

Sebagai tuan rumah Kejohanan Bola Sepak Asia Tenggara (AFF) 2012, pasukan Malaysia yang dipimpin oleh Dato’ K. Rajagopal menggalas tanggungjawab yang besar untuk mengulangi kejayaan dua tahun lalu selepas kebangkitan negara-negara Asia Tenggara lain sejak kebelakangan ini. Berbekalkan majoriti pemain yang sama dari edisi lalu dan beraksi di laman sendiri, cabaran Harimau Malaya seharusnya tidak dipandang enteng oleh pasukan lain.

Manakala di kumpulan A, jagoan Asia Tenggara iaitu Thailand diundi bersama Vietnam, Filipina dan Myanmar. Perlawanan akan diadakan di empat lokasi iaitu Stadium Rajamangala dan Stadium Muang Thong di Bangkok serta Stadium Shah Alam dan Stadium Nasional Bukit Jalil di Kuala Lumpur.

Maklumat lanjut di sini

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI