Model kereta terkini di COTY2U 2012, MATRADE

Tuesday, November 06, 2012

Pameran kereta Car of The Year 2u (COTY2U) anjuran akhbar NST menerusi sisipan Cars, Bikes and Trucks dan Maybank akan diadakan di Pusat Pameran MATRADE, Jalan Duta, pada 9 hingga 11 November 2012. Orang ramai khususnya peminat automotif berpeluang menyaksikan pelbagai model kenderaan dalam dan luar negara pada pameran NST-Maybank COTY2U 2012.

Pameran tiga hari bermula Jumaat ini, dibuka kepada orang ramai mulai jam 10 pagi hingga 9 malam.


Bertempat di bangunan MATRADE, di sini, pameran anjuran akhbar New Straits Times (NST) itu menanti pengunjung dengan pelbagai aktiviti berkaitan kepenggunaan automotif termasuk ruang pameran teknologi hijau dan Koridor Inovatif Eco.

Majlis perasmian pameran akan diadakan pada 9 November.

Lancar model Mercedes terbaru

Turut diadakan pada hari sama termasuk pelancaran model terbaru Mercedes-Benz SL dan pameran Program Penilaian Kereta Baru (NCAP) anjuran Institut Penyelidikan Keselamatan Jalan Raya Malaysia (MIROS).

Hari kedua pameran bakal menyaksikan pelancaran Koridor Inovatif Eco, pameran kenderaan elektrik, hibrid, diesel dan petrol dengan kecekapan tinggi.

Tujuh model kereta klasik yang jarang ditemui bakal dipamerkan pada hari ketiga pameran itu selain seminar pemanduan khas untuk wanita serta penerangan perkembangan semasa kecurian kenderaan oleh polis.

Pengunjung turut berpeluang memandu uji pelbagai jenis model terbaru kenderaan pelbagai jenama sepanjang tiga hari pameran.

Puluhan model kenderaan terbaru yang dicalonkan bagi anugerah NST-Maybak COTY 2012 akan turut dipamerkan mengikut kategori masing-masing untuk dinilai pengunjung bagi anugerah khas 'Pilihanku'.

Maklumat lanjut boleh didapati di laman web www.bhauto.com.my

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI