Lelaki Bunuh Diri Kerana Hidup Tertekan

Friday, April 19, 2013

Lelaki gantung diri tak tahan tekanan

Akibat tekanan perasaan, seorang lelaki nekad menamatkan riwayatnya dengan menggantung diri pada sebatang pokok rhu menggunakan tali nilon, kira-kira 50 meter dari Pantai Kuala Pahang, dekat sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian jam 6.30 petang itu, nelayan yang memeriksa pukat menemui mayat mangsa tersangkut pada pokok berkenaan dengan ketinggian kira-kira dua meter.

Mangsa berusia 30 tahun dan tinggal di Kuala Pahang, dekat sini, disahkan meninggal dunia di tempat kejadian selepas mengalami sesak nafas.

Ketua Polis Daerah Pekan Superintendan Yahaya Othman berkata, terkejut dengan penemuan itu, nelayan terbabit bergegas pulang ke rumah sebelum menceritakan kepada penduduk kampung serta menghubungi Balai Polis Pekan.

Menurutnya, sepasukan anggota polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) yang tiba di tempat kejadian menurunkan mangsa sebelum dibawa ke Hospital Pekan (HP) untuk bedah siasat dijalankan.

Katanya, siasatan awal mendapati mangsa yang berstatus duda dan mempunyai seorang anak lelaki dipercayai mengalami tekanan perasaan sejak kebelakangan ini dikatakan keluar dari rumah tanpa pengetahuan keluarga.


0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI