Apple iPhone 5S dan iPhone 5C diperkenal

Wednesday, September 11, 2013

Syarikat teknologi gergasi dunia, Apple hari ini memperkenalkan dua varian iPhone baharu iaitu iPhone 5S dan iPhone 5C pagi tadi.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif Apple, Tim Cook, dua jenis model telefon bimbit itu akan menggantikan model terdahulu, iaitu iPhone 5 ekoran perkembangan pesat per niagaan telefon pintar tahun ini.

Sementara itu, Naib Presiden Apple, Phill Schiller berkata, iPhone 5S merupakan telefon pintar paling kehadapan yang pernah dihasilkan.

“Ia merupakan piawaian emas bagi semua telefon pintar,” katanya.

Schiller menambah, iPhone 5S dikuasakan dengan cip pemprosesan yang lebih laju, peningkatan sehingga 10 jam masa berbual atau 40 jam bagi mendengar muzik serta didatangkan dengan tiga pilihan warna iaitu perak, emas dan kelabu angkasa.

Manakala, iPhone 5C yang dihasilkan untuk pasaran pertengahan hadir dengan storan terbina dalaman sebanyak 16 gigabait, binaan berasaskan plastik polikarbonat serta didatangkan dengan lima pilihan warna termasuklah biru, putih, merah jambu, kuning dan biru.

iPhone 5C bakal dijual dengan harga serendah AS$99 (RM323) dengan kontrak syarikat telekomunikasi di Amerika Syarikat.

Apple juga berkata, perisian iOS7 yang diumumkan be berapa bulan lepas bakal dilancarkan pada 18 September ini.

Perisian itu bakal dilengkapi dengan Servis Radio iTunes yang bakal memberikan pilihan sebanyak 200 stesyen radio kepada pengguna. - AFP


0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI