UniSZA tuan rumah Karnival Sukan Pantai Majlis Sukan Universiti Malaysia (MASUM)

Friday, January 10, 2014

Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) dipilih sebagai tuan rumah Karnival Sukan Pantai Majlis Sukan Universiti Malaysia (MASUM) 2013 yang bakal berlangsung pada 18 hingga 24 Januari ini.

Pengarah Pusat Sukan dan Rekreasi UniSZA, Riduan Mohamed Arof berkata, karnival yang pada awalnya dijadual berlangsung pada Disember lalu tetapi terpaksa ditunda ke bulan ini berikutan banjir yang melanda Pantai Timur, baru-baru ini.

Lima acara

Katanya, karnival kali ketiga itu julung kali dianjurkan UniSZA selepas dua edisi sebelum ini menyaksikan Universiti Teknologi MARA (UiTM) menjadi tuan rumah karnival yang berlangsung di Pantai Bagan Pinang, Port Dickson, Negeri Sembilan.

"Penganjuran karnival ini turut mendapat kerjasama penuh Majlis Daerah Besut, Institut Pendidikan Guru Kampus Sultan Mizan dan Syarikat Air Terengganu.

"Hampir 500 orang atlit dan pegawai akan terbabit dengan karnival ini yang membabitkan penyertaan semua institusi pengajian tinggi awam (IPTA) seluruh negara akan bertanding," katanya.

Beliau berkata, lima acara bakal dipertandingkan iaitu bola sepak pantai, bola jaring pantai, bola tampar pantai dan sepak takraw pantai di Pantai Air Tawar, Besut, Terengganu.

INFO

Pencapaian Prof Madya Md Amin Md Taff

* Jurulatih dan pengurus sukan kayak Negeri Johor dan Malaysia (1996 - 2008)

* Pengurus pasukan Malaysia ke World Freestyle Championships di Atlanta, USA, 2013

* Wakil delegasi Malaysia ke Mesyuarat Agung International Canoe Federation.

* Setiausaha Agung Persatuan Kanu Malaysia (2000 - 2003)

* Setiausaha Agung Persekutuan Kanu Asia Tenggara (2001 - 2003)

* Penolong Pengurus pasukan Sukan SEA Malaysia di Sukan SEA Palembang, 2011

* Setiausaha Agung Persatuan Kanu Johor (1994 -1998)

* Naib Presiden 1, Persatuan Kanu Malaysia (2010 - kini)


0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI