Skandal suami dan janda

Wednesday, November 25, 2009

Skandal suami dan janda

Saya isteri yang bekerja sebagai kerani di sebuah syarikat swasta. Saya berkahwin dengan suami atas dasar cinta sejak dua tahun lalu dan kini ada seorang anak lelaki berusia setahun.

Suami saya baik hati dan penyayang kepada saya serta anak. Selalunya, selepas sahaja waktu pejabat, dia akan balik kerumah. pada hujung minggu, dia akan bawa saya dan anak bersiar-siar. Seronoknya ketika itu. Dia pula kakitangan kerajaan yang mempunyai waktu kerja yang tetap.

Namun, baru-baru ini saya mendapat tahu daripada kawan karibnya, suami saya mempunyai skandal dengan seorang janda. Dia bekerja sebagai pramugari dan tinggal bersama keluarganya.

Saya dimaklumkan, seminggu wanita itu akan datang berjumpa suami saya. Perkara ini berlaku pada waktu siang ketika saya di pejabat. Suami saya juga tidak memberi wang atau barangan untuk dia.

Selepas mendapat tahu hal ini, saya bertanya kepada suami dan dia mengakui kesalahannya. Dia memberitahu saya dia sebenarnya tidak mencintai perempuan itu, tetapi cuma untuk berseronok.

Dia berjanji tidak akan mengulangi kesilapannya dan mengatakan saya dan anak sangat penting dalam hidupnya. Kini, saya tak pasti sama ada hubungan mereka tetap berterusan. Apa patut saya buat? Perlukah saya percayakan suami saya?

-----------------
Masalah suami menjalin hubungan dengan wanita lain boleh berlaku kepada setiap isteri, tidak kira jika suaminya dianggap dalam golongan baik atausebaliknya.

Ada juga golongan lelaki yang dicabar oleh rakan-rakannya, lalu sekadar suka-suka dia menerima cabaran itu. Namun, ada juga suami yang mencari wanita lain kerana merasakan dia tidak bahagia bersama isteri.

Justeru itu, isteri jangan melatah. Cuba cari punca dan selesaikan secara baik. Dalam hal ini, suami puan sekadar ingin mencuba dan suka-suka. Tetapi sekiranya dia berbuat demikian kerana ada masalah dalam perhubungan dengan puan, mungkin puan perlu menilai semula hubungan puan dengan suami selama ini. Maaf, jika Putri silap menilai tetapi sekiranya berlaku, sebagai isteri puan perlu muhasabah diri.

Puan seharusnya bersyukur kerana suami puan baik dan penyayang serta selalu meluangkan masa bersama keluarga.

Namun, adakah puan pasti perhatian serta layanan yang puan berikan kepadanya mencukupi?

Setiap malam selepas dia pulang daripada kerja, adakah puan melayannya dengan mesra? Mungkin suami puan tidak berniat meninggalkan puan dan kehadiran janda itu satu kebetulan tatkala dia kesepian. Jangan risau, masih banyak peluang dan perbincangan adalah jalan yang sebaik-baiknya. Kekuatan perempuan ialah kelembutannya menyelesaikan masalah. Selesaikan masalah ini secara baik dan jauhilah perasaan syak wasangka yang boleh mengeruhkan perhubungan.

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI