Tetap terima dia - tunang Norazlina Ismail

Wednesday, February 20, 2013

"Saya sangat sayangkan dia (Norazlina)...saya tak kisah, macam mana sekali pun, saya akan terima dia dan teruskan pernikahan kami. Begitu juga keluarga saya, sanggup terima dia. Cuma apa yang saya harapkan dia pulang semula ke pangkuan keluarga," kata tunang Norazlina Ismail  yang menghilangkan diri sejak Rabu lalu, dipercayai mengikut seorang lelaki yang juga jirannya, tiga hari sebelum dinikahkan.

Lelaki itu yang hanya mahu dikenali sebagai Museri, 33, berkata dia dan tunangnya tidak mempunyai masalah, malah mereka bahagia sepanjang tempoh tiga tahun bertunang, namun sikap Norazlina dikatakan berubah seminggu sebelum dia menghilangkan diri.

Menurutnya, tunangnya itu yang sebelum ini ceria tiba-tiba menjadi pendiam dan jarang menghantar mahu pun membalas khidmat pesanan ringkas (SMS) dan panggilan daripadanya.

Bagaimanapun, dia tidak mengesyaki apa-apa kerana beranggapan mungkin tunangnya itu sibuk menguruskan perkahwinan mereka, namun terkejut apabila mengetahui tunangnya hilang bersama seorang lelaki.

"Saya tahu dia (Norazlina) tidak akan buat begitu (menghilangkan diri) kerana kami memang tak ada masalah. Saya pun bukan baru kenal dia, dah lebih lima tahun," katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.

Museri yang juga pekerja swasta berkata, pelbagai usaha dilakukan bagi menjejaki tunangnya itu termasuk mencari sehingga ke Perak, namun gagal.

Dalam nada teresak-esak, lelaki itu berkata, dia tidak akan berputus asa dan terus berusaha mencari wanita itu sehingga ditemui.

"Sejak hari kejadian, dia (Norazlina) memang tidak hubungi saya atau keluarganya, malah talian telefonnya juga dimatikan. Bukan saja saya, malah keluarganya juga bimbang dan berharap dia pulang segera," katanya.

Rabu lalu, Norazlina, anak kelima daripada enam beradik tidak pulang ke rumahnya di Taman Pekatra, Simpang Ampat selepas dikatakan keluar bertemu rakannya di Taman Pelangi untuk mengambil wang, kira-kira jam 10.30 pagi.

Berikutan kejadian, majlis pernikahan yang dijadualkan diadakan Sabtu lalu terpaksa dibatalkan.

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI