Krabi Thailand destinasi baru Malaysia Airlines System (MAS)

Tuesday, February 04, 2014

Krabi destinasi baru penerbangan MAS

Malaysia Airlines System (MAS) yakin penerbangan ke Krabi, Thailand akan menjadi satu lagi destinasi pilihan pelanggannya, selepas Phuket dengan faktor muatan dijangka mencecah 80 peratus.

Naib Presiden Kanan Serantaunya Datuk Muzammil Mohamad berkata, penerbangan empat kali seminggu iaitu setiap Isnin, Selasa, Jumaat dan Sabtu mulai semalam, menggunakan pesawat B737-800 yang mempunyai 160 tempat duduk.

Beliau berkata, Thailand memang menjadi destinasi penting bagi Malaysia dan ketika ini MAS menawarkan 35 penerbangan seminggu ke Bangkok serta 21 penerbangan seminggu ke Phuket.

"Jadi, Krabi satu lagi lokasi yang menjadi pilihan kami kerana ia juga seperti Phuket kawasan yang mesra keluarga, selain mudah mendapat makanan halal.

"Kita bermula dengan penerbangan empat kali seminggu dulu dan meningkatkan kekerapan sehingga lima kali seminggu pada Mac, sebelum bercadang menyediakan penerbangan setiap hari ke Krabi menjelang pertengahan tahun ini," katanya ketika ditemui media selepas meraikan penumpang penerbangan sulung ke Krabi di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini, semalam.

Muzammil berkata, MAS juga sedang mengkaji menambah kekerapan di lokasi sedia ada dan menyediakan laluan ke destinasi baru sebagai usaha mengukuhkan lagi syarikat penerbangan nasional negara itu.

Beliau berkata, usaha itu perlu dilakukan seiringan, terutama lokasi yang sering menjadi pilihan pelanggan dan bagi penerbangan tempatan, MAS merancang menambah kekerapan ke beberapa destinasi seperti Kuching, Kota Kinabalu, Alor Setar, Langkawi serta Pulau Pinang.

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI