Biodata Stacy AF

Thursday, February 18, 2010

Biodata Stacy AF


NAMA PENUH: Stracie Angie Anam
GELARAN: Stacy
NAMA TIMANGAN: Putet
TARIKH LAHIR: 18 Ogos 1990
TEMPAT LAHIR: Penampang, Kota Kinabalu, Sabah
KELUARGA: Anak kelima daripada enam beradik
KARIER: Penyanyi
ZODIAK: Leo
TINGGI: 155cm
BERAT: 51kg
IDOLA: Beyonce, Christina Aguilera, Felix AF3
HOBI: Menyanyi, menari
BANGSA: Kadazan
STATUS: Bujang
MAKANAN KEGEMARAN: Nasi goreng dan sambal
PENCAPAIAN:
# Juara Akademi Fantasia 6 (AF6)
# Pemenang Artis Baru Wanita Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2008.
# Pemenang kategori Anugerah Popstar Shout! Awards 2009
# Penyanyi Terbaik kategori Artis Baru Wanita Anugerah Planet Muzik 2009
# Penyanyi Wanita Kedua paling popular Anugerah Planet Muzik 2009 di belakang Datuk Siti Nurhaliza
# Pengiktirafan Kementerian Sukan dan Budaya Sabah sebagai ikon remaja Sabah dan idola industri hiburan

DISCOGRAFI ALBUM STUDIO:
2009: Aku Stacy

SINGLE:
# Aku Stacy
# Gagap
# Pakai Buang
# Jahat

19 Komen:

Anonymous said...

shafiqah:BEST LAGU NI................

Anonymous said...

nia:lgu stacy sumenye best2..i like..stacy,blh ajar sy menari x????

Sweet Girlz said...

STACY u r the bezz...Sya suka awak dan lgu awak pakai buang...

Anonymous said...

mira dan mila berkata
stacy sangat best.Walaupun umur saya baru 9 tahun tetapi saya anggap kak stacy ni kakak angkat saya

fathin amirah & farisha armilla said...

mila & mira berkata lagi
saya nak jadi besar kerana mahu jadi seperti kak stacy.saya mahu tanya kak stacy.kak stacy orang islam atau orang kadazan?jawab ya!nanti raya kak stacy datanglah rumah saya alamatnya:c-3-08,semarak apartment,puchong selangor darul ehsan,taman putra perdana bye!

mira & mila said...

mira & mila berkata
datanglah rumah bila raya alamatnya-C-3-08,semarak apartment,taman putra perdana,47100,puchong selangor darul ehsan bye!kak stacy orang islam ke kadazan?nanti bila dah baca jawab ye!okey bye!

Anonymous said...

erm stacy mmg best

Anonymous said...

sume lagu stacy terutamanye lagu JAHAT .saye suka semase pakai baju kimono dan care die menari.stacy kamu adelah idola saye.

syada cute said...

helloha:stacy awk ialh idol saya.saya pun suke awk pki baju kimono2.muka awk sme sprt plkon dlm cite geisha2.awk mmg best.sye suke cre awk mnri.tntu awk bljr dri abg awk.awk tggl kat mne???klu sye tahu tntu sye dtg dan bljr mnri.k lah nasihat saya trs brjuang dan jgn pts asa buat lgu n video clip yg rncak n best.k jgn sombong.

Anonymous said...

stacy the best

Anonymous said...

ai,kak stacy ape khabar?kak stacy memang meletop dgan lagu jahat kak stacy mesti best mengajar bdk kamilah bintang smoga kak stacy balas

Anonymous said...

stacy u adalah my idolsi like u........ alamak terlebih suda.......

Anonymous said...

nANa berKatE:
syE minat cngT dgn staCy.....dyEr pnyE tarian gEmpak ci0t.... ckGu syUruh wt karangan BI , tajuknYe my iD0l, syE wt kRangn, stAcy my idol ..... sYe bnyk cngt mimpi yg kitE leh brjmpE & leh x kak stacy jdI kn syE sbagai adk aNGkt and ajarkan meNAri leh x..

Anonymous said...

kak stacy nk no.tel boleh

Anonymous said...

semua lagu stacy cool sbb lagu stacy rock

Anonymous said...

STACY BEST GILE.....................
STACY NI CUTE LA AND PANDAI DANCE.........
I LIKE U

Anonymous said...

i like stacy

Anonymous said...

kak stacy cute cgt2..kak stacy sesuai ngn hakim AF7..serasi cgt 2..sye shahzwin,yg minat cgt ng kak stacy.semua lagu kak stacy sye hafal ..hehe.love u kak statcy

Anonymous said...

stacy..i love you...you are the best.... smua lgu kak stacy best...

Post a Comment

 

ZONFINITI