MyDistress ditambah nilai dengan aplikasi tambahan

Wednesday, August 01, 2012

MyDistress telah ditambah nilai dengan aplikasi tambahan aplikasi antaranya pilihan bahasa, pendaftaran kenderaan awam, SOS test stimulation, share to friends (FB, Twitter, sms email) dan panggilan kecemasan.

Dalam sidang media yang dijalankan, Ketua Polis Selangor, DCP Dato Hj. Tun Hisan bin Dato Hj. Tun Hamzah berkata pengguna MyDistress boleh merekod atau mengambil gambar suspek atau lokasi semasa berada dalam situasi jenayah. Selain itu, mereka juga boleh mengisi nombor pendaftaran kenderaan awam yang dinaiki bagi tujuan pengesanan yang lebih efektif.

DCP Dato Hj Tun Hisan telah melancarkan aplikasi MyDistress versi 2 dihadapan lebih kurang 1400 para guru di Selangor yang hadir dalam perjumpaan bersama-sama Ketua Polis Selangor di Dewan Utama Ibu pejabat Polis kontinjen Selangor hari ini.

Dalam program yang dijalankan, para guru telah diberi taklimat keselamatan oleh Ketua Penolong Pengarah E2 Cawangan Khas Bukit Aman, SAC Datuk Mohd Sofian bin Md Makinuddin dan taklimat Sun Tzus Art of War oleh Professor Dato Khoo Kheng Hor.

Selain itu, Polis Selangor turut memperkenalkan jaket keselamatan yang baharu bagi kegunaan pegawai dan anggota yang menjalankan sekatan jalan raya. Setakat ini 80 jaket keselamatan telah diedarkan kepada daerah dan jumlah tersebut akan bertambah dari semasa ke semasa.

 

ZONFINITI