Kolej Antarabangsa TAJ (TIC), Ipoh ambilan pelajar sesi Jun 2013

Wednesday, June 12, 2013

Kolej Antarabangsa TAJ (TIC), institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) yang terkenal di Ipoh, Perak kini membuka peluang kepada mereka yang ingin melanjutkan pelajaran dalam bidang diminati bagi sesi pengambilan pelajar baru bermula bulan ini.

Pilihan kursus ditawarkan di TIC bertepatan dengan kehendak pasaran kerja masa kini bermula daripada peringkat sijil, diploma, ijazah, sehingga peringkat sarjana.

Ketua Pegawai Eksekutif TIC, Tina Tajuddin (gambar) berkata, kolej itu satu-satunya IPTS di Perak menawarkan subjek pengajian khusus seperti Pendidikan Awal Kanak-Kanak dari peringkat sijil hingga ijazah sarjana.

Kekuatan utama TIC adalah bidang Pendidikan Awal Kanak-kanak. Selain itu, TIC turut menawarkan kursus Diploma Teknologi Automotif kepada pelajar aliran kejuruteraan yang bertepatan dengan kehendak pasaran kerja kejuruteraan masa kini.

Bagi pelajar yang memilih aliran sains, TIC turut menawarkan program Sains Kesihatan Bersekutu di bawah kerjasama Kolej Universiti Sains Perubatan Cyberjaya (CUCMS), katanya.

Beroperasi sejak 1996, TIC sudah melahirkan ribuan graduan yang berjaya dalam kerjaya masing-masing dan kini TIC akan meluaskan sayapnya dengan membuka kampus cawangan baru di Puchong, Selangor pada September depan.

Tina berkata, TIC menyediakan kemudahan asrama dilengkapi kemudahan asas dan kondusif kepada pelajar khususnya yang tinggal berjauhan dengan kolej dan sentiasa dikawal pihak pengawal keselamatan 24 jam sehari.

TIC sentiasa menjaga reputasi akademik pelajarnya dengan menganjurkan hari anugerah kecemerlangan kepada pelajar cemerlang dalam bidang akademik. Pemberian biasiswa turut ditawarkan kepada pelajar mengekalkan rekod kecemerlangan setiap semester pada setiap tahun, katanya.

Selain kaedah pembelajaran di bilik kuliah, TIC turut mengaplikasi sistem e-learning iaitu menerusi laman Learning Management System (LMS) yang memudahkan pelajar memahami subjek dipelajari, memuat turun nota dan menghantar tugasan di laman berkenaan.

TIC memenuhi kriteria sebagai institusi pengajian tinggi pilihan kerana menawarkan yuran pengajian yang mampu dibiayai semua golongan malah yuran keseluruhan adalah berpatutan jika dibandingkan dengan IPTS lain selain tiada sebarang yuran tambahan untuk kolej.

Justeru, pelajar yang gagal menempatkan diri ke institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dinasihatkan agar tidak putus harapan sebaliknya merebut peluang melanjutkan pelajaran di TIC.

Kursus ditawarkan di TIC bukan saja mendapat pengiktirafan pihak Kementerian Pendidikan dan Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) malah bantuan kewangan daripada pihak MARA, PTPTN dan FELDA turut disediakan.

Ambilan Jun kini dibuka kepada pelajar lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) dan mereka berminat boleh menghubungi talian 05- 5286666 dan mendaftar online di www.tic.edu.my.

Manakala peluang mendapat Dermasiswa anak Yayasan Negeri juga terbuka khasnya untuk ambilan ini mengikut terma dan syarat.

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI