Biodata Ahmad Nubhan AF6

Wednesday, August 26, 2009

Biodata Nubhan
Nama Penuh : Ahmad Nubhan Bin Hj. Ahamad

Nama Komersial : Nubhan

Tarikh Lahir : 2 April 1986

Asal : Kuala Pilah, Negeri Sembilan

Bangsa : Melayu

Status : Bujang

Tinggi : 180cm

Hobi : Memancing

Berat : 65kg

Pendidikan: Sijil Pelancongan dan Pengembaraan, Kolej Komuniti Ulu Selangor


Terangkan personaliti diri Nubhan?

Saya seorang yang sangat sederhana dan tidak mudah mengambil pusing mengenai cerita. Apapun, prinsip saya cukup mudah iaitu nikmati gaya hidup sihat.

Makna nyanyian bagi diri Nubhan?

Nyanyian sudah menjadi profesion saya. Saya percaya, melalui nyanyian dan lagu, ia membantu menenangkan jiwa dan mengurangkan tekanan.

Bagaimana kehidupan anda sebagai artis?

Seperti saya katakan, saya menganggap ini semua sebahagian kerja. Sama jugalah dengan mereka yang bekerja untuk sektor perbankan, peguam dan jurutera. Semua orang yang bekerja ada cabaran tersendiri.

Cuma saya tekadkan diri mengelak daripada gosip yang boleh menjejaskan karier nyanyian.

Hari-hari biasa dalam hidup Nubhan?

Hmm... Pulang ke kampung di Kuala Pilah, lepak bersama teman-teman, berenang, menonton wayang dan lakukan perkara berfaedah.

Keseronokan menjadi lelaki?

(Tergelak)... Mungkin ciri macho yang tidak ada dalam diri wanita. Apapun sebagai lelaki, cabaran sebagai ketua keluarga lebih penting dalam menentukan arah hidup.

Andai anda seorang wanita?

Semestinya saya mahu jadi wanita cantik dan tinggi seperti seorang model. Antara model yang menjadi inspirasi saya ialah Nasha Aziz!

Seksi mengikut tafsiran anda?

Ia bersifat subjektif. Tidak saja dari segi penggayaan dan pakaian, seksi masih boleh diterjemah melalui cara pergaulan, percakapan mahupun cara kita berjalan. Saya tidak suka wanita yang seksi berlebihan dan tidak menjaga tutur kata.

Rahsia atau bakat anda yang orang tidak tahu?

Saya sukakan suasana dan aktiviti menjurus kepada semula jadi. Saya gemar aktiviti camping di hutan, memanjat tembok dan kembara di lokasi mendamaikan.

Nubhan 10 tahun akan datang?

Saya merancang menubuhkan syarikat sendiri dalam sektor pelancongan. Selain memang minat saya dalam bidang ini, ia juga menjadi hasrat arwah ayah yang berhajat membuka agensi pelancongan.

Itulah azam saya dan saya sedang mengumpul modal. Jika ada masa, saya juga hendak melanjutkan pengajian dalam bidang pelancongan.

Info:

Ayah Nubhan telah kembali ke rahmatullah pada 9.30 malam, 7 Januari 2009 di Hospital Specialist Salam, Senawang akibat serangan jantung.


1 Komen:

hastra said...

saya suka tengok nubhan dengan stacy..

Post a Comment

 

ZONFINITI