Ana Raffali - Tolong Ingatkan Aku Lirik

Selasa, Mei 18, 2010

Ana Raffali - Tolong Ingatkan Aku Lirik

Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa



Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita


Rahsia Doa Pengasih. Klik sini.

Layari : Zonfiniti

24 Komen:

Hidemichi on 19 Ogos 2010 10:45 PTG berkata...

termain-main lagu ni dlm kepalahotak...

Tanpa Nama berkata...

lagu ni mula mula x reti lah

farid on 25 November 2010 9:45 PTG berkata...

lagu yg penuh puisi di dalamnya.
proud to have a great TESLian such as Ana Raffali.

Tanpa Nama berkata...

ooo.. puisi ke...

Ikhwan on 10 Januari 2011 12:10 PG berkata...

Tahniah Ana Raffali !

http://www.mylirik.com/

Tanpa Nama berkata...

Appreciate the Lyric - congrats Ana !!

Nasir

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Ana Rafalli...puisi seni yg cukup halus...menusuk ke jiwa...bagi yg x faham...shut up ur mouth....deengar apa yg anda faham saja...

Ikhwan on 10 Januari 2011 4:37 PTG berkata...

Untuk mendengar lagu ini korang leh usha di sini.

Tanpa Nama berkata...

aq ske lgu brbntuk puisi ini

romibaiduri zahar on 11 Januari 2011 3:08 PTG berkata...

Sudah agak lama industri muzik di malaysia dicemari dengan penulisan tak berseni. Tahniah Ana. Lirik yang indah. Terus maju dan kekalkan begini selalu.

Tanpa Nama berkata...

Ringkas tapi padat! Ana memang layak digelar anak seni kerana boleh menulis lirik yg begitu puitis dan mampu menusuk sanubari. Tahniah!

Tanpa Nama berkata...

sangat layak! i love u ana raffali . nk jd macam u someday

Tanpa Nama berkata...

love d song!
yg kate xlyak tu sbb diorng xjudge lagu,diorng judge tgk artis fav diorng je..
ape2 pun,keep it up ana!

Tanpa Nama berkata...

I very like this song...lgu ni ingatkan saye kpde ssorg.....

Tanpa Nama berkata...

patut mng ajl 25,..sape2 yg xsuka,,sbnarnye bukan paham.,.,.,m.nasir ketua juri mlm 2,.dye akan pilih lagu yg puitis...ajl bukan ANUGERAH ARTIS POPULAR...

Tanpa Nama berkata...

Lyrics baik punya. Best best, membawa makna yang besar dan mendalam :')

Tanpa Nama berkata...

lagu ni memang best..dia punya alunan tu sangat bagus...saya suka ana raffali

Tanpa Nama berkata...

lyric dia aq x phm laa..

Tanpa Nama berkata...

lagu nie ada balada sendiri iaitu cerita yang jelas dan tersusun. penggunaan ayat yg bersahaja tapi puitis. contohnya 'saku penyeluk masa', 'nota jiwaku berlagu-lagu'...contoh ini biasa digunakan dlm bahasa seharian seperti saku-poket, penyeluk-pencuri,...kreativiti yang terserlah. bait yang paling kuat pada saya ialah'mari patahkan markah papan lama' dan 'mari padamkan buku tiga lima'....ada maksud yang tersendiri dan jelas. setiap orang pasti ada kenangan dengan buku tiga lima @ buku 555....

Sweet Pink on 7 Februari 2011 10:18 PTG berkata...

lagu nie best sangat muzik dia :)

Tanpa Nama berkata...

berseni. kreatif. simple. tersendiri. unik. puitis. kutukan itu penguat semangat ana raffali utk lebih berjaya lepas ini. you go girl!
:) senyum sllu.

christ sake on 16 Mac 2011 4:30 PTG berkata...

anna..may i marry u?such a beatiful ladies...dont be like Datuk S k...Datuk S is suck...got shit on her booty...wakakka...

gewe ana rafalli on 4 April 2011 11:12 PG berkata...

congratulation ana rafalli coz menang anugerah artis baru wanita popular dalam ABPBH......

Tanpa Nama berkata...

lirik yg sgt puitis, memberi mesej yg mendalam...mengingatkan aku tentang ketidaksempurnaan diri...adalah lebih baik melupakan pertelingkahan yang lepas...

Catat Ulasan

 

ZONFINITI