Marion sedia bergelar isteri

Wednesday, September 01, 2010

Ketika kisah hubungan cintanya mula dihidu oleh pihak media, jelitawan ini agak keberatan untuk berkongsi cerita. Apabila diminta mengulas, jawapan yang diberikannya cukup ringkas dan sesekali disulami ketawa manja bagai memberi tanda dia enggan mendedahkan segala-galanya.



Alasan Marion Caunter mudah. Dia tidak mahu menanggung malu kalau hubungannya itu tidak menjadi. Katanya, bimbang diketawakan orang.

Tetapi, itu kisah setahun yang lalu. Hari ini, kalau ditanya tentang cerita cintanya itu, Marion sudah tidak lagi mampu untuk bersembunyi.

Hakikatnya, kisah cinta Marion dengan usahawan muda, SM Nasaruddin SM Nasimuddin bukan lagi satu rahsia.

Barangkali Marion dan Nasaruddin mengambil keputusan untuk merahsiakan hubungan mereka selama lima tahun itu selepas mengambil kira beberapa faktor.

Apatah lagi dengan kedudukan Nasaruddin sebagai anak kepada tokoh konglomerat terkemuka negara, Allahyarham Tan Sri SM Nasimuddin SM Amin membuatkan mereka perlu berhati-hati dengan perhubungan mereka.

Malah, Marion sendiri tidak menidakkan kebenaran itu apabila dia memberitahu semuanya ada kaitan dengan status Nasaruddin sendiri.

“Lima tahun bercinta sebenarnya bukan satu perjalanan yang mudah untuk saya dan Nasaruddin.

“Kami perlu menjaga hati banyak pihak terutama keluarga dan saya akui, semua itu hanya berlaku beberapa tahun di awal perhubungan kami.

“Tetapi, lama-kelamaan, semuanya berubah dan selepas lima tahun menjalinkan hubungan, sudah tiba masanya untuk kami mengumumkannya.

“Lebih-lebih lagi, kami akan mendirikan rumah tangga bulan Disember ini dan tiada apa yang perlu disorokkan lagi,” jelas Marion dalam nada ceria ketika dihubungi Hits, baru-baru ini.

Namun, Marion dan Nasaruddin masih belum menetapkan tarikh pernikahan mereka.

Membicarakan tentang hubungan mereka yang dirahsiakan sebelum ini, personaliti kelahiran Pulau Pinang ini berkata, dia perlu menghormati permintaan Nasaruddin yang tidak mahu menjadikan perhubungan mereka sebagai bahan sensasi.

Alasannya, biarlah hanya Marion sahaja yang melibatkan diri dalam dunia seni dan dia sendiri enggan terkena tempias glamor.

Katanya lagi, sebagai seorang ahli perniagaan, Nasaruddin perlu menjaga reputasinya dan untuk itu, jelas Marion, dia harus akur, bertolak ansur serta menghormatinya.

Selama lima tahun berpacaran, kedengaran juga hubungan mereka tidak direstui oleh keluarga kedua belah pihak atas faktor agama dan latar belakang.

Menjawab persoalan itu, Marion atau nama sebenarnya, Marion Rose Caunter tidak menafikan hal itu.

“Memang sukar pada mulanya untuk menyakinkan kedua-dua belah pihak apabila kami mula serius menjalinkan hubungan.

“Sebenarnya, kami bukannya mendapat tentangan hebat seperti mana yang disangka. Cuma, keluarga masing-masing tidak bersetuju dengan hubungan kami.

“Mana tidaknya. Kami berlainan agama dan sudah pasti, banyak perkara yang harus diambil kira. Tetapi, selepas menyakinkan mereka, akhirnya mereka menerima hubungan kami dan membantu melancarkan lagi persiapan perkahwinan kami,” cerita bekas pengacara 8TV Quickie dan One In A Million selama tiga musim ini lagi.


Oleh SHAZRYN MOHD. FAIZAL


Rahsia Doa Pengasih. Klik sini.

Layari : Zonfiniti

0 Komen:

Post a comment

 

ZONFINITI