Kahwin sebab wanita maut ditikam pengkid?

Wednesday, September 21, 2011

Suriati Mat Saad, wanita yang maut dipercayai selepas ditikam kekasihnya iaitu seorang pengkid semalam dipercayai merancang untuk melangsungkan perkahwinannya dalam tempoh terdekat.

Seorang saudara terdekat mangsa yang enggan dikenali memberitahu, Suriati, 29, juga dikatakan cuba memutuskan hubungan dengan pengkid itu setelah diminta oleh ahli keluarganya baru-baru ini.

"Ahli keluarga memang mengetahui dia agak rapat dengan suspek. Namun, Suriati pernah memberitahu bahawa rakannya itu tidak berpuas hati apabila mendapat tahu pihak keluarga merancang untuk mencari jodoh untuknya," katanya ketika ditemui pemberita di Jabatan Forensik, Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) di sini hari ini.

Dalam kejadian pukul 5.30 petang semalam, Suriati maut dipercayai selepas ditikam kekasihnya iaitu seorang pengkid di rumah sewa mereka di Taman Semarak di sini.

Ketika kejadian, mangsa berasal dari Kampung Rendang Pasir, Yan dekat sini berada di rumah itu bersama kekasihnya yang berusia 25 tahun.

Kedua-dua mereka dikatakan bertengkar dan keadaan menjadi agresif apabila suspek mengeluarkan pisau memotong buah lalu menikam mangsa berkali-kali.

Selepas pergelutan itu, suspek dikatakan bertindak menikam dirinya sebelum cuba melarikan diri namun rebah di hadapan rumah jirannya.

Saudara terdekat Suriati itu berkata, beberapa ahli keluarga mangsa juga pernah bertemu dengan suspek sebelum ini tetapi tidak mengesyaki apa-apa.

"Dia (suspek) nampak baik hati. Tak sangka pula kejadian seperti ini boleh berlaku ke atas Suriati," katanya.

Jenazah Suriati dituntut ahli keluarganya dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Rendang Pasir, petang ini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Muda, Asisten Komisioner Hashim Ali berkata, polis belum merekodkan keterangan daripada suspek memandangkan dia kini masih dirawat di HSAH.

Suspek masih dirawat dan keadaannya kini dilaporkan stabil, katanya.

Beliau berkata, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

~ Utusan

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI