Biodata Ana Raffali

Thursday, December 17, 2009


NAMA PENUH: Ana Nur Hidayah Mohd Raffali

NAMA SINGKATAN: Ana Raffali

TARIKH LAHIR: 4 November 1985

TEMPAT LAHIR: Kuala Lumpur

ADIK-BERADIK: Anak ke sembilan daripada 11 beradik

KARIER: Penyanyi dan penggubah lagu

PENDIDIKAN: Graduan Kelas Pertama Ijazah Sarjana Muda Pendidikan TESL (Kepujian), Universiti Teknologi Mara (UiTM)

MUZIK YANG DIGEMARI: Rock, alternatif, pop & klasik

ALAT MUZIK: Gitar Martin & Co 000-15

IDOLA: M Nasir dan Datuk Siti Nurhaliza

LAGU YANG DICIPTA: Hujan Bunga di Kuala Lumpur, Mekanika, Cuba Jangan, Ketika Aku Kecil, Ingatkan Aku, Tingkap Kaca, My Darling, Ghost, Lovely Lovely Scene dan Paint Me

18 Komen:

Anonymous said...

nia:hye,ana nie cntik la...sy ske dgo suara ana..sdap je...

Anonymous said...

saya suka dengan kak ana raffali nie sebab dahlah cantik, and then pakai baju kurung.

Azrizman on 25 December 2010 at 21:46 said...

ana, you're going to be the best. do not look right or left back, for sure you will succeed.

Anonymous said...

cantik...

Azie Ramona Lavigne said...

WAW TAHNIAH ANA RAFFALI MEMENANGI ANUGERAH JUARA LAGU!! SYABAS! i like u

Anonymous said...

Yes Tahniah kerana jadi Juara dalam AJL25. Gadis Melayu yang cantik, bijak dan bercirikan kemelayuan, keep it up!

Anonymous said...

assalamualaikum,,....ana, first saya nak ucapkan tahniah bab jdi juara dlm ajl...... terus kan dalam bidang kmu, setahu saya kmu ambil bidang tesl dlm pngajian...... kalau boleh cipta lagu melayu gabung ngan BI........ k. o ya... saya suka lagu awak yg btajuk -tolong ingatkan aku-.

Anonymous said...

sebuah lagu yg memerlukan pemahaman yg m'dlm utk difahami. Kemenangan lagu ni sememangnya layak. Buka mata dan minda utk maju dan beri peluang pd yg baru utk berkarya.

Anonymous said...

wa, nice voice, sis.. keep it up ya! anyway, i like de way u dress when u perform de song "Tolong ingatkan aku" at AJL 2 days ago. When u smile, it's remind me our local actress, Maya Karin. do de best ya!

Anonymous said...

U r good indeed. Keep it up and look forward. All the best in ur career, glad to know we have someone like u to mesmerize the music industry. U reminds me to Maya Karin n Norah Jones, a combination of two but still u have ur own signature. Luv u, take care! Hugs

Anonymous said...

Tahniah, teruskan perjuanganmu....

Anonymous said...

tahniah, ana raffali...:)

Anonymous said...

suke la lagu kak ana.. akk mmg best...

Anonymous said...

very cute

selalu berangan said...

ingin mencipta sebuah nama di ibu kota,ingin dikenali seluruh dunia,selalu berangan angan kalau2 menjadi kenyataan,,,

Anonymous said...

ANA YOU VERY CANTIK

Anonymous said...

akak saya suka lagu akak

Anonymous said...

kalau boleh ana nak tengok ana raffali ni berselawat nabi ingin sekali nak melihat ana raffali ini berzikir. Barulah jodoh ada datang merisik.

Post a Comment

 

ZONFINITI