Berhati-hati benarkan anak bermain permainan percuma tablet

Saturday, March 02, 2013

Jika anda ada anak kecil yang suka bermain permainan percuma di tablet, berhati-hatilah kerana anda juga mungkin menerima nasib yang sama seperti pasangan Britain ini.

Seorang kanak-kanak Britain berusia lima tahun yang bermain permainan percuma di dalam iPad tanpa disedarinya membelanjakan wang bapanya lebih 1,700 pound (RM8,059) ke atas iklan tambahan di tablet itu.

Danny Kitchen sebelum itu meminta bapanya kod laluan bagi membolehkannya memuat naik permainan percuma Zombies di dalam iPad.

Namun, dia secara tidak sengaja telah membelanjakan wang bapanya ke atas iklan tambahan di dalam iPad.

Keesokan harinya, ibunya, Sharon, 44, menerima 19 e-mel daripada iTune untuk pembelian berjumlah 69.99 pound (RM332) ke atas aplikasi untuk membantunya dalam permainan tersebut.

Sharon dan suaminya, Greg, yang berasal dari Bristol menghubungi Apple untuk mendapatkan wang mereka, tetapi sehingga kini masih tidak mendapat sebarang jawapan.

Menurutnya, ketika kejadian, mereka menerima ramai tetamu dan menyebabkan mereka terleka.

"Saya tidak membenarkan suami memberikan kod laluan itu, tetapi Danny menyatakan ia adalah permainan percuma.

"Saya telah memeriksa akaun bank dan tidak ada sebarang transaksi berlaku, tetapi tidak lama selepas itu saya menerima panggilan daripada pengendali kad kredit yang menanyakan tentang 19 transaksi pembelian dengan setiap satunya bernilai 69.99 pound (RM332).

"Keesokannya, saya menerima lebih banyak e-mel dengan jumlah bil keseluruhan ialah 1,700 pound (RM8,059)," katanya. .

Jadi, ibu bapa jangan leka ketika membenarkan anak bermain permainan di tablet mahupun di komputer kerana kemungkinan wang anda juga melayang!

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI