Sinopsis Novel : Biar Mereka Tahu (Raden Puteri)

Tuesday, March 26, 2013

Sinopsis Novel : Biar Mereka Tahu

Novel Biar Mereka Tahu mengisahkan gadis bernama Qishtika yang dikurniakan anugerah istimewa oleh Tuhan apabila dapat mengetahui sesuatu kejadian akan berlaku di dalam keluarganya menerusi mimpi aneh.

Bagaimanapun, kebanyakan cerita daripada mimpinya itu tidak dipercayai oleh ibu bapanya. Hanya teman rapatnya, Syazee, menjadi tempat luahan rasa selama ini.



Semuanya bermula apabila dia mendapat mimpi aneh menggambarkan datuknya akan pergi buat selamanya dalam tempoh tiga hari. Khuatir dengan mimpinya itu, dia menceritakan segalanya kepada ibu dan bapanya.

Dianggap merepek, setiap butir ceritanya dianggap omong kosong dan langsung tidak masuk akal. Dia berkali-kali cuba meyakinkan mereka namun usahanya hanya sia-sia walaupun tiga hari selepas itu mimpinya menjadi nyata.

Walaupun terkejut, bapanya individu paling keras menolak kisah Qishtika apabila dia mendapat mimpi neneknya yang dipanggil Tok Perempuan pula bakal meninggal dunia.

Lebih mengejutkan, Tok Perempuannya menyembunyikan satu rahsia besar apabila pernah mengamalkan sihir sepanjang riwayatnya. Justeru, Qishtika harus memberitahu perkara sebenar kepada keluarganya agar mereka tidak ditimpa masalah lain selepas ketiadaan neneknya itu.

Berjayakah dia meyakinkan ahli keluarganya mengenai kisah mimpinya itu? Selami jiwa gadis ini, rasakan kehangatan derita dan amati ketekunannya dalam menerima anugerah luar biasa ini.

Judul: Biar Mereka Tahu
Penulis: Raden Puteri
Penerbit: Al Dente Books
Harga: RM34.90

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI