MAS harap misteri MH370 dirungkai menjelang ulang tahun pertama kehilangan

Friday, March 06, 2015

MAS harap misteri MH370 dirungkai menjelang ulang tahun pertama kehilangan

Beberapa hari menjelang genap setahun kehilangan pesawat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) MH370, syarikat penerbangan itu terus menaruh harapan bahawa misi pencarian dan penyiasatan dapat merungkai misteri kehilangannya dan mencari jawapan yang ditunggu-tunggu selama ini.

MAS akan memperingati ulang tahun pertama dengan program khas tertutup di pinggir Kuala Lumpur yang hanya dihadiri oleh ahli keluarga anak kapal MH370 dan kakitangan MAS.

“Kami mengambil kesempatan ini untuk memperingati rakan-rakan dan sahabat dalam pesawat malang itu. Keluarga anggota anak kapal telah melahirkan hasrat bahawa program untuk mengenang pemergian orang tersayang yang mereka sertai adalah secara tertutup.

“Kami akan menggunakan peluang ini untuk mengingatkan diri kami dan pihak berkuasa berkaitan mengenai obligasi, tugas dan kewajipan moral untuk meneruskan usaha mencari jawapan dan merumuskan kesimpulan yang muktamad,” kata MAS dalam satu kenyataan.

Pesawat Boeing 777 MAS itu membawa 239 orang apabila hilang daripada imbasan radar ketika dalam penerbangan ke Beijing dari Kuala Lumpur pada 8 Mac 2014. MAS kehilangan 12 anak kapal serta seorang kakitangan MASkargo. - Bernama

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI