Baucar buku 1Malaysia diagih Januari 2012

Tuesday, December 20, 2011

Pengagihan Baucar buku 1Malaysia

Baucar buku bernilai RM200 untuk 1.3 juta pelajar institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan swasta (IPTS), Matrikulasi, Politeknik dan Tingkatan Enam yang masih berstatus pelajar bakal diagihkan bermula awal Januari ini.

Baucar buku 1Malaysia

Pemberian baucar buku membuktikan keprihatinan kerajaan meningkatkan lagi tahap pendidikan negara, sekali gus melahirkan modal insan berkualiti.

Baucar itu untuk pembelian buku akademik, jurnal, majalah ilmiah serta peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan institusi pengajian tinggi masing-masing dan pelajar tidak dibenar menebusnya dengan wang tunai.

Tidak wujud soal penyalahgunaan baucar ini kerana ia bukan diberi dalam bentuk wang tunai, sebaliknya mereka hanya boleh menggunakannya di kedai buku terpilih saja.

Pengagihan baucar buku kepada pelajar dibuat melalui IPTA, IPTS, Politeknik dan sekolah masing-masing pada bulan depan. Sila hubungi IPT dan sekolah masing-masing untuk mengambil baucar berkenaan.

Semua mahasiswa dan pelajar terbabit diharap memanfaatkan pemberian baucar buku itu dengan sebaiknya serta tidak menyalahgunakan dengan membeli buku tidak sepatutnya.


0 Komen:

Post a comment

 

ZONFINITI