Pakej Berbasikal Cuti-Cuti 1Malaysia Putrajaya

Saturday, December 17, 2011

Jom berbasikal di Putrajaya
Kementerian Pelancongan dengan kerjasama Tourism Malaysia dan Perbadanan Putrajaya memperkenalkan lapan Pakej Berbasikal Cuti-Cuti 1Malaysia Putrajaya sebagai satu lagi tarikan kepada pelancong dari dalam dan luar negara mengunjungi Putrajaya sebagai destinasi percutian.

Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen berkata, ia merupakan antara produk pelancongan domestik terbaru kementerian itu sebagai menyokong usaha memelihara dan memulihara alam sekitar.

"Berbasikal adalah baik untuk kesihatan selain dapat mengeratkan hubungan kekeluargaan. Di Putrajaya, semua infrastruktur untuk berbasikal sudah disediakan bagi orang ramai menaiki basikal,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan pakej itu di Dataran Putra di sini hari ini.

Beliau kemudiannya berbasikal sejauh lima kilometer bersama beberapa tetamu kenamaan lain bermula dari dataran itu hingga ke Pejabat Perbadanan Putrajaya dan menamatkan semula kayuhan beliau di dataran berkenaan.

Bagi menggalakkan aktiviti pelancongan berbasikal secara besar-besaran pula, Yen Yen berkata, Perbadanan Putrajaya disarankan supaya menutup beberapa laluan tertentu sekitar Putrajaya pada Sabtu minggu pertama atau ketiga setiap bulan selama tiga jam. – BERNAMA

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI