Presiden Obama larang anak guna facebook

Monday, December 19, 2011

Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama melarang anak perempuannya menggunakan Facebook kerana beliau tidak mahu 'orang luar mengetahui hal ehwal keluarga mereka.'
Obama berkata, adalah tidak munasabah untuk meletakkan semua maklumat peribadi keluarga untuk tatapan umum. Anak sulungnya, Malia, 13, sudah layak menggunakan Facebook tetapi tidak adiknya, Sasha, 10, lapor Daily Mail.

Obama berkata, beliau tidak benarkan mereka menyertai laman sosial terbabit sehingga kedua-duanya lebih matang dan itu bermakna sekurang-kurangnya empat tahun lagi.


Facebook menetapkan usia 13 tahun sebagai usia layak bagi seseorang untuk mempunyai akaun dalam web sosial itu.

Pengakuan Obama mungkin tidak kena dengan tempatnya kerana beliau sendiri menggunakan Facebook dan laman web lain untuk menggalakkan golongan muda mengundinya dalam pilihan raya selain menarik berjuta dolar bagi kempen beliau.

Atas sebab yang sama, Obama dikenali sebagai ‘Presiden Media Sosial Pertama’, lapor akhbar itu. Laman Facebook Obama mendapat tanda ‘I Like’ kira-kira 24 juta orang dan masih penting dalam usaha bertanding semula bagi terus tinggal di Rumah Putih.
Satu gambar di Facebook menunjukkan Obama berenang di laut bersama seorang anak perempuannya. Dalam satu temubual, Obama menerangkan mengapa beliau melarang anaknya menggunakan Facebook:

“Mengapa kita perlu ramai orang yang kita tidak kenali tahu urusan kita? Ia langsung tidak masuk akal. Kita lihat apa rasa mereka, empat tahun lagi.” – Agensi

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI