Aishwarya Rai ibu paling ideal Bollywood

Wednesday, May 16, 2012

Aishwarya Rai yang merupkan bekas ratu cantik dunia telah terpilih sebagai ibu paling ideal di kalangan selebriti Bollywood, sekali gus menyamai status bintang Hollywood, Angelina Jolie.

Aishwarya Rai

Aishwarya yang melahirkan anak perempuan pada 16 November lalu, dipilih menerima gelaran itu berdasarkan tinjauan yang dijalankan oleh laman portal perkahwinan, Shaadi.com.

Menurut laman portal itu, Aishwarya memperoleh undian sebanyak 54 peratus, diikuti Karisma Kapoor yang mendapat 27 peratus undian.

Malaika Arora Khan dan Lara Dutta, yang baru bergelar ibu, turut mendapat undian yang baik dalam kajian tersebut.

Selebriti terkenal yang masih belum berkahwin seperti Priyanka Chopra dan Kareena Kapoor, turut diundi dalam tinjauan itu.

Laman portal itu berkata, Priyanka dan Kareena akan menjadi ibu yang ideal sebaik-baik sahaja mereka berdua memiliki anak.

Seorang lagi artis Bollywood, Piggy Chops, pula mendapat 30 peratus undian.

Sebelum ini, satu tinjauan di kalangan selebriti Hollywood memilih Jolie sebagai ibu paling ideal apabila dia meraih 67 peratus undian.

Kategori pasangan selebriti ibu-anak perempuan paling popular pula menjadi milik Hema Malini dan dua anak perempuannya, Esha dan Aahana Deol.

Antara artis terkenal Bollywood yang turut tersenarai dalam kategori itu ialah Kareena Kapoor dan Babita; Soha Ali Khan-Sharmila Tagore dan Twinkle Khanna-Dimple Kapadia. - AGENSI

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI