Tunku Abdul Aziz tak akan kembali kepada DAP

Wednesday, May 16, 2012

Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim (gambar) menegaskan, beliau tidak akan kembali kepada parti itu biar pun dipujuk oleh sesiapa juga.

Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim

Sambil menyifatkan tindakan meninggalkan DAP dilakukan secara bermaruah, beliau berkata, keputusan tersebut adalah muktamad.

"Saya cuma kata perhimpunan Bersih 3.0 adalah aktiviti haram, mengapa saya perlu dikecam dan sekarang bila saya buat keputusan untuk tinggalkan parti, baru nak kecoh minta saya kembali.

"Tidak kira siapa juga yang berhasrat mahu memujuk saya, keputusan saya adalah muktamad. Saya keluar secara bermaruah dan tidak sesekali terfikir untuk kembali," katanya.

Terdahulu, Abdul Aziz menggemparkan sesi sidang Dewan Negara apabila secara terbuka menyatakan bantahan terhadap penganjuran perhimpunan yang akan menimbulkan keadaan huru-hara.

Tegas beliau, bantahan itu berdasarkan pengalaman serta pemerhatian terhadap penganjuran beberapa perhimpunan jalanan di luar negara yang kononnya aman tetapi berakhir dengan keganasan.

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI