'Zainal Orang Kaya' diburu polis : suspek kes pengedaran dadah

Wednesday, May 16, 2012

Polis Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Maran hari ini mengedarkan gambar suspek yang dikenali sebagai 'Zainal Orang Kaya' yang dipercayai terbabit dalam kes pengedaran dadah.

Zainal Orang Kaya atau nama sebenarnya Zainal Abidin Ramli, 43, berasal dari Felda Seroja, Jengka 18, Maran dikehendaki bagi membantu siasatan berhubung penemuan dadah jenis heroin seberat 100 gram pada motosikal yang ditunggangnya ketika ditahan September tahun lalu.

Menurut jurucakap polis, pihak polis telah cuba mengesan suspek sejak dia bertindak melarikan diri ketika diperiksa di laluan motosikal berhampiran Plaza Tol Chenor dekat Maran.

"Dalam kejadian 8 pagi 29 September 2011 itu, suspek ditahan anggota peronda Lebuh Raya Pantai Timut (LPT) arah Lanchang-Maran untuk pemeriksaan rutin.

"Namun suspek yang diminta mengeluarkan lesen dan kad pengenalannya untuk pemeriksaan bertindak melarikan diri," kata jurucakap berkenaan kepada Bernama.

Hasil pemeriksaan ke atas motosikal yang ditinggalkan suspek, polis menemui satu paket berisi 100 gram heroin tersorok di bawah tempat duduk. - Bernama

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI