Artis dikir barat Kelantan buat persembahan amal kutip derma bantu mangsa banjir

Wednesday, December 25, 2013

Sebuah badan bukan kerajaan (NGO), mengambil inisiatif mengadakan kutipan derma bagi membantu mangsa banjir dengan mengadakan dikir amal yang disertai oleh artis dikir barat tempatan.

Kelab Rakan Pendengar (KRP) dengan kerjasama syarikat Md Life mengadakan dikir amal dengan tujuan mengutip derma untuk mangsa banjir di Kelantan, Pahang dan Terengganu.

Menurut penganjur program,  Rozi Abdul Rahim antara artis dikir barat Kelantan yang mengambil bahagian terdiri dari Fendi Kenali, Aris Kapila, Jali Salam Pantai Timur dan lain-lain lagi.

Katanya dikir amal yang berlangsung malam tadi diadakan atas inisiatif golongan artis tempatan ini bagi meringankan beban mangsa banjir.

"Di atas rasa kasihan kepada mangsa banjir yang dilanda banjir pada awal bulan 12 baru ini yang melanda Pantai Timjur, yang teruknya di Pahang dan Terengganu jadi kami ambil inisiatif mengutip derma dan sumbangan dari penonton penonton untuk diserahkan kepada media dan disumbangkan kepada mangsa banjir," katanya.

Hasil kutipan sumbangan orang ramai ini diserahkan kepada wakil Astro AWANI Kelantan, Muhafandi Muhamad oleh penasihat KRP, Datuk Seri Mohd Shariff Md Ghazali.

Kelab KRP ini akan meneruskan khidmat sosialnya dalam usaha membantu golongan memerlukan melalui persembahan dan kerja amal pada masa akan datang.

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI