Skandal Adi Putra: Adi belum selamat!

Sunday, December 15, 2013

Skandal Adi Putra: Adi belum selamat!

“Kalau dia (Adi Putra) terima ajakan saya untuk berjumpa pada awal lagi, mungkin perkara ini tidak berlanjutan seperti sekarang.

“Jangan fikir kami akan berdiam diri dan diingatkan, keputusan itu belum selamat buatnya,” kata suami kepada skandal bintang KL Gangster, Aminuddin Othman.

Menurut suami kepada Nooraida Abd Mutalib ini, sejak mendapat tahu isterinya mempunyai hubungan terlarang bersama pelakon kacak itu, dia cuba mendapatkan kerjasama Adi untuk berbincang mengenai perkara itu.

“Saya dapat tahu perkara ini ketika bulan Ramadan lalu pada waktu bersahur di mana isteri saya menggunakan gambar Adi sebagai gambar profil hiasan skrin telefonnya.

“Apabila saya bertanya mengenai perkara itu, isteri saya terus menunjukkan gambar pelakon itu yang sangat peribadi. Saya terkesima!

“Saya menghubungi Adi untuk berjumpa dan dia bersetuju pada awalnya. Bila dia tak datang, saya hubungi lagi dan isterinya, Aida Yusof, yang menjawab panggilan. Namun, saya tak memberitahu Aida perkara sebenar, tapi hanya memperkenalkan diri sebagai ‘kawan lama Adi’,” katanya yang tidak pernah berpeluang berjumpa pelakon itu.

Tambah ahli perniagaan yang berusia 50 tahun itu, dia turut menghubungi Presiden Seniman, Zed Zaidi untuk menyusun pertemuan bersama Adi.

“Banyak peluang saya beri kepadanya, namun dia tidak berminat. Pada Hari Raya Aidilfitri ketiga, saya ke ibu kota dan memberitahu untuk berjumpa, namun gagal hadir.

“Seboleh-bolehnya, saya tak mahu perkara ini sampai ke pengetahuan orang luar, sebab itulah saya nak bersemuka dengan dia sahaja, tanpa ditemani sesiapa. Kalau dia datang dan mohon maaf, saya akan maafkan dia.

“Namun, dua minggu yang saya berikan itu hanya sia-sia. Jadi, sebab itulah saya tampil membuat laporan polis,” katanya pada sesi sidang media khas yang diadakan pada Jumaat lalu di Hotel Concorde Kuala Lumpur.

Selain isterinya, Aminuddin juga turut ditemani peguamnya, Mohamad Hasif Hassan dan rakannya, Kassim Osman.

Pada September lalu, Adi atau nama sebenarnya, Mohamed Hadi Putera Halim, 32, didakwa menjalinkan skandal dengan isteri orang.

Adi dikatakan saling berbalas mesej dan bertukar gambar lucah dengan wanita itu walaupun baru seminggu berkenalan.

Pegawai penyiasat tidak telus?

Walaupun kes tersebut telah digugurkan dan diklasifikasikan sebagai, No Further Action (NFA) atau tiada tindakan lanjut, namun pasangan suami isteri ini mahu membuka kembali kes pendakwaan terhadap pelakon Sehangat Asmara ini.

Menurut Aminuddin, dia dan isteri kecewa dengan keputusan yang diterima dan dipercayai tidak telus dan siasatan.

Malah, Aminuddin dan isterinya turut membuat dua laporan polis di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman terhadap pegawai penyiasat kes tersebut, yang dikatakan gagal menyelesaikan kes itu dengan cara yang profesional.

“Saya yakin, penyiasat yang dilakukan tidak telus dan tak profesional. Malah, ketika isteri saya dipanggil memberi keterangan, pegawai itu turut menyarankan kami agar menarik balik laporan polis.

“Selain itu, dia juga turut menjangkakan dari awal lagi bahawa kes ini akan gugur (NFA). Malah, dia juga turut bergambar dengan pelakon itu dalam keadaan yang cukup mesra seakan peminat.

“Dua hari selepas kami menerima keputusan NFA, pegawai itu memberitahu sebab kes tersebut telah digugurkan kepada isterisaya. Katanya, suka sama suka. Alasan dia sangat tidak munasabah dan dilihat berat sebelah,” katanya yang berharap agar pegawai itu disiasat di bahagian tatatertib.

Dalam pada itu, peguamnya, Muhamad Hasif berkata, pihaknya akan mengemukakan surat kepada Jabatan Peguam Negara Malaysia untuk meneliti pertuduhan yang lebih relevan daripada Seksyen 509 Kanun Keseksaan kerana melakukan gangguan seksual kepada Seksyen 498 Kanun Keseksaan, memikat wanita yang sudah bersuami.

Mahukan keadilan

Ditanya mengenai tindakannya yang sengaja ingin memanjangkan kes, Aminuddin memberitahu, dia hanya inginkan keadilan dan ketelusan dalam siasatan.

Katanya, walaupun perkara ini dilihat memberi impak kepada kedua-dua belah pihak, namun dia bertegas untuk meneruskan perkara ini sehingga mendapat keputusan yang adil dan saksama.

“Saya tahu, dalam kes ini isteri saya juga bersalah dan ada di kalangan rakan-rakan yang mempertikaikan tindakan saya dalam membantu isteri menyelesaikan kes ini.

“Namun, saya anggap ia hanyalah dugaan berumah tangga dan setiap orang pasti melakukan kesilapan. Saya ingin memberinya peluang kedua.

“Lagipun, merujuk kepada rentetan perbualan di laman aplikasi, WhatsApp, pelakon itu yang memulakan dahulu. Dah terang-terangan dia yang bersalah dalam hal ini,” katanya yang kecewa dengan sikap Adi yang tidak menghormati ibadah umrah pada Ramadan lalu. ~ SH

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI