Kesatuan Olahraga Amatur Malaysia (KOAM) dikenali KOM mulai 2012

Jumaat, Ogos 19, 2011

Kesatuan Olahraga Amatur Malaysia (KOAM) akan ditukar nama baru, Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM) mulai Januari 2012.

Presidennya, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, penukaran nama tersebut telah diluluskan oleh Pesuruhjaya Sukan Malaysia, baru-baru ini.

Katanya, selain itu, Pesuruhjaya Sukan Malaysia juga telah meluluskan perlembagaan baru badan olahraga tersebut yang lebih spesifik.

"Dahulu kita ada jawatankuasa majlis dan jawatankuasa lembaga pengarah kini dalam perlembagaan baru cuma satu jawatankuasa sahaja yang ada iaitu jawatankuasa olahraga.

"Kita akan bermesyuarat dari semasa ke semasa untuk memperbaiki dan juga meningkatkan mutu sukan di negara ini," katanya pada sidang akhbar majlis berbuka puasa KOAM di sini, semalam.

Dalam pada itu, Shahidan juga mengumumkan pelantikan bekas Naib Presiden KOAM Rajemah Sheikh Ahmad sebagai pengurus pasukan olahraga ke Sukan SEA 2011.

"Kita berdoa supaya kita dapat melakukan yang terbaik di Sukan SEA nanti dan kami semua akan memberikan sokongan kepada mereka yang beraksi nanti.

"Buat masa ini sasaran pingat masih lagi dirahsiakan kerana kita tidak mahu ada pihak yang menyalahkan kami sekiranya sasaran tidak ditepati," jelas Shahidan.

0 Komen:

Catat Ulasan

 

ZONFINITI