Lat's Place, Taman Tema Keluarga Puteri Harbour

Monday, October 07, 2013

Lat's Place, Taman Tema Keluarga Puteri Harbour

Jika inginkan kelainan ketika menikmati hidangan, silalah berkunjung ke Lat's Place, Taman Tema Keluarga Puteri Harbour, Johor.

Pengunjung akan merasai kehidupan seperti di kampung di restoran bertemakan animasi dan paling menarik watak Lat's The Kampung Boy dan rakan-rakannya `hidup' secara animasi.

Tetamu pasti gembira dengan pengalaman unik dan interaktif apabila menikmati hidangan istimewa sambil menyaksikan Lat dan rakan-rakannya, menari, menyanyi dan membuat persembahan.

Lat's Place adalah restoran bertema animasi pertama seumpamanya di dunia dan anda pasti seronok sepanjang berada di situ.

Penyelaras Khidmat Pelanggan dan Tiket Lat's Place, Hilmi Hassan, berkata restoran itu memberi peluang kepada pengunjung untuk berinteraksi dan bercakap dengan watak animasi berdasarkan buku cerita Lat yang berkisar kepada persiapan untuk menyambut perayaan dan aktiviti masyarakat.

"Jadi sudilah berkunjung ke Lat's Place untuk menikmati menu ala carte setiap hari dari jam 11 pagi hingga 5 petang," katanya.

Tetamu boleh memilih daripada senarai hidangan utama sehinggalah kerana makanan ringkas yang disediakan dari dapur Lat's.

Malam waktu kemuncak


Pelbagai hidangan tempatan pasti menambat selera kepada pengunjung yang julung kali singgah di Lat's Place.

Kemuncak di Lat's Place ialah sewaktu makan malam.

"Waktu makan malam ini kita ada buat persembahan.

Tapi tempahan perlu dibuat lebih awal kerana tempat adalah terhad.

"Pengunjung dihiburkan dengan persembahan selama sejam 45 minit dan pastinya pengalaman menarik kerana watak animasi ini bercakap dan mengajak anda menjayakan persembahan.

"Di Lat's Place, pengunjung boleh melihat dan bermesra dengan karakter kartun sambil menjamu selera dengan hidangan ala kampung," katanya.

Hilmi berkata, setakat ini sambutan amat menggalakan kerana pengunjung dapat merasai hidangan ala kampung disediakan chef terkenal sambil berinteraksi dengan animasi Lat's The Kampung Boy, tarian, nyanyian dan bilik khas yang menyediakan teknik pencahayaan bagi menghidupkan suasana kampung.

Bertema keriangan

Sememangnya Lat's Place bukan sekadar restoran biasa, sebaliknya dipenuhi kecanggihan yang bertemakan keriangan menerusi penampilan LAToon.

Sementara itu, masa yang sama, pengunjung dapat menghargai karya Datuk Lat selama hampir 50 tahun dan diabadikan pada Lat' Place.

Tidak ketinggalan, peluang untuk memperkenalkan kartun tempatan yang menggambarkan suasana kampung kepada masyarakat terutama pelancong asing dan juga mereka yang tidak pernah hidup di kampung.

Malah masakan ala kampung dapat diperkenalkan kepada pelancong yang berkunjung ke Lat's Place.

Lat's Place

- Taman Tema Keluarga Puteri Harbour, Johor

- Operasi: Dibuka setiap hari

- Tempahan: +6072913550, +6072913550 atau layari www.latsplace.com.my

- GPS: N1 25.0 E103 39.5



Oleh Saufi Hamzah

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI