TalentCorp anjur pameran perkasa tenaga kerja muda

Sunday, January 18, 2015

TalentCorp anjur pameran perkasa tenaga kerja muda

Talent Corporation Malaysia Bhd (TalentCorp) menyasar memperkasakan tenaga kerja golongan muda bagi menampung keperluan ekonomi dengan menganjurkan siri Pameran Kerja Bertumpu Pada Sektor (SFCF).

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Johan Mahmood Merican berkata, ia bertujuan untuk membimbing tenaga kerja bagi mencari kerjaya menarik dalam sektor ekonomi utama dengan potensi pertumbuhan kukuh.

Lebih 50 syarikat tempatan dan asing utama termasuk Celcom Axiata, Texas Instruments Malaysia, KFC (Peninsular Malaysia) Sdn Bhd dan Prasarana Malaysia Bhd mengambil bahagian dalam pameran selama dua hari itu di Pusat Konvensyen TM di sini, bermula hari ini.

"Bahagian penting TalentCorp ialah The Big Bang, yang menyediakan kepada siswazah pelbagai peluang, pilihan dan instrumen terbaik untuk mencari kerja impian mereka," kata Johan dalam satu kenyataan bersempena dengan penganjuran SFCF itu.

SFCF Big Bang ialah permulaan bagi kalendar TalentCorp bagi enam SFCF di seluruh Malaysia yang menampilkan sektor-sektor utama seperti kejuruteraan, teknologi maklumat, perniagaan, perbankan dan kewangan untuk meningkatkan kesedaran kerjaya dan memupuk kefahaman yang lebih baik tentang sektor ekonomi utama Malaysia.

Aktiviti-aktiviti yang dirancang bagi SFCF Big Bang termasuklah temu duga bagi pencari kerja dan mereka yang mahu memohon latihan sambil kerja, temu duga dan sesi nasihat butiran peribadi.

SFCF yang diadakan di kebanyakannya kampus universiti seluruh negara, berjaya mendapatkan penyertaan syarikat-syarikat utama dan menarik lebih 25,000 golongan muda terutamanya pelajar.

Masuk adalah percuma dan maklumat lanjut mengenai TalentCorp serta siri SFCF boleh didapatkan di www.talentcorp.com.my atau www.facebook.com/SectorFocusedCareerFairSFCF.

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI