WhatsApp Kini Tampil Dengan Versi Web

Thursday, January 22, 2015

WhatsApp Kini Tampil Dengan Versi Web

WhatsApp hari ini secara rasminya telah memperkenalkan perkhidmatan WhatsApp dalam versi web, sekaligus membolehkan para pengguna WhatsApp untuk log masuk ke perkhidmatan WhatsApp menggunakan komputer mereka.

WhatsApp Web ini memerlukan pengguna mengimbas kod QR yang dipaparkan menggunakan aplikasi WhatsApp di peranti mudah-alih. Buat masa ini, WhatsApp Web hanya menyokong BlackBerry, Android dan juga Windows Phone. Menurut pihak WhatsApp, pengguna iOS tidak boleh digunakan buat masa ini kerana had yang ditetapkan oleh pihak Apple pada platform mereka.


Semua pengguna perlulah menggunakan versi terkini aplikasi WhatsApp, dimana pihak WhatsApp telah menambah sebuah menu baru pada aplikasi mereka, dinamakan sebagai WhatsApp Web. Mengaksesnya, ia akan membuka aplikasi kamera untuk mengimbas kod QR yang dipaparkan pada pelayar web.

Selepas mengimbas, anda secara automatik akan log masuk ke WhatsApp Web, dan segala tetingkap sembang boleh turut diakses melalui web – termasuk gambar yang dikongsikan melalui WhatsApp.

Pengguna turut boleh membuat carian rakan-rakan pada panel carian di WhatsApp Web, dan ia menarik data daripada peranti pengguna. Pihak WhatsApp meminta pengguna menghubungkan peranti mudah-alih mereka ke WiFi untuk mengelakkan penggunaan data berlebihan.

Kami telah mencubanya secara ringkas, dan ia beroperasi dengan lancar tanpa masalah. WhatsApp turut mengintegrasikan sokongan notifikasi dari pelayar web, memudahkan pengguna untuk mengetahui akan notifikasi sekiranya terdapat mesej baru diterima mereka.

Pengenalan WhatsApp Web ini semestinya diminati ramai, memandangkan kini anda sudah boleh berinteraksi dengan rakan-rakan menggunakan pelayar web pada komputer – sekaligus tidak lagi memerlukan anda untuk menyemak skrin telefon anda setiap kali menerima mesej daripada WhatsApp.

~Sumber: http://amanz.my/2015/01/whatsapp-web/

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI