Ragam Manusia: Rumah sarat dengan perhiasan

Wednesday, November 20, 2013

Sebuah rumah milik keluarga Walsh yang terletak di Crosby Street dekat sini menarik perhatian ramai kerana sarat dengan perhiasan.

Namun, keluarga berkenaan menyatakan, kediaman unik itu telah diiklan untuk dijual sejak beberapa bulan lalu.

Rumah enam bilik itu hampir tidak mempunyai ruang kosong termasuk di dalam tandas kerana setiap sudut kediaman tersebut dipenuhi pelbagai barang perhiasan seperti tembikar China, bingkai gambar dan pasu bunga.

Menurut seorang ejen hartanah, selepas 13 bulan rumah itu diiklan untuk dijual, masih belum ada sesiapa yang berani membeli kediaman tersebut.

"Sehingga kini, kami masih menunggu pembeli yang benar-benar berminat untuk membeli kediaman luar biasa ini," kata ejen hartanah itu.

Rumah berkembar tersebut dimiliki oleh Gillian Walsh, 56, bersama suami keduanya, David, 58, sejak tahun 1986. Dekorasi rumah tersebut berlatarbelakangkan kehidupan Gillian dan tiga orang anak daripada hasil perkahwinan pertamanya.

Pada Oktober tahun lepas, rumah tersebut telah ditawarkan pada harga £350,000 (RM1.7 juta) tetapi jumlah itu dikurangkan sebanyak £50,000 (RM256,703), menjadikan ia sebagai hartanah panas.

"Mereka sayangkan rumah itu tetapi kediaman tersebut terlalu besar untuk mereka berdua," kata seorang jiran pasangan berkenaan. - Agensi

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI