TMJ sokong Khairy Jamaluddin

Wednesday, November 13, 2013

Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim menyatakan sokongan kepada Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin dalam kritikannya terhadap Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM).

Tunku Mahkota Johor itu berkata, Khairy sememangnya layak menyuarakan pendapatnya kerana selaku Menteri bertanggungjawab, beliau diberi mandat oleh kerajaan untuk mentadbir hala tuju sukan negara termasuk bola sepak.

"Selain itu, beliau (Khairy) juga membuat teguran dengan niat yang baik demi kemajuan sukan bola sepak tanah air," katanya menerusi kenyataan dikeluarkan PBNJ di sini, semalam.

Hubungan Khairy dan FAM sebelum ini menjadi panas apabila secara terbuka mengkritik badan induk bola sepak negara atas keprihatinannya yang mahu melihat sukan tersebut maju ke depan sekali gus sebagai bukti beliau sayangkan sukan itu.

Bagaimanapun, kritikan serta teguran yang dibuat Khairy kepada FAM nyata tidak disenangi sesetengah pihak, termasuk bekas pemain kebangsaan, Datuk Jamal Nasir Ismail yang menyifatkan tindakan Menteri itu seolah-olah mahu melepaskan geram kepada individu tertentu dalam persatuan berkenaan.

Ekoran kenyataan Jamal Nasir itu, Khairy kemudiannya membuat pengakuan bahawa beliau sudah bosan dengan FAM apabila tidak boleh menerima teguran daripada mana-mana pihak, malah menyifatkan hasratnya disalah ertikan apabila dituduh berdendam dengan FAM.

"Saya tidak ada dendam kepada sesiapa, saya tegur FAM atas keprihatinan saya hendak melihat bola sepak maju ke depan, takkanlah persatuan sukan dah jadi kebal. Sampai menteri tak boleh cakap apa-apa.

"Ini yang berlaku hari ini, menteri tegur sikit pun hendak kena panggil bekas pemain, lepas itu kritik menteri," kata Khairy.

0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI