Sinopsis drama Ku Cinta Kau Seorang

Thursday, November 21, 2013

Sinopsis drama Ku Cinta Kau Seorang

Drama komedi romantik Ku Cinta Kau Seorang terbitan Global Station Sdn Bhd adalah karya terbaru Khairul Amri Khalid dan nukilan skrip oleh Shuhadatul Ain Zakaria dan menampilkan barisan pelakon seperti Remy Ishak, Amyra Rosli, Ruminah Sidek, Faradhiya, Zack XFactor, Hafizzuddin dan Bill Azali.

Ia mengisahkan mengenai Batrisya, lakonan Amyra Rosli yang dibesarkan dalam keluarga berada di mana segala permintaan dan kehendaknya dituruti bapanya, Datuk Hisham.


Suatu hari, pekerja restoran milik Datuk Hisham, Helmi (Remy Ishak) menegur sikap biadap Batrisya sehingga menyebabkan wanita itu berasa malu.

Lantas dia pergi berjumpa dengan bapanya di pejabat sematamata mahu menyuruh bapanya memberhentikan Helmi.

Bagaimanapun, Datuk Hisham enggan melepaskan Helmi kerana mengenali lelaki itu sebagai anak muda yang rajin dan tidak bermasalah dalam melaksanakan tugas.

Kecewa terhadap tindakan bapanya yang enggan memberhentikan Helmi, Batrisya bertindak lari ke luar negara selama sebulan sebagai tanda mogok terhadap sikap bapanya itu.

Perbuatan Batrisya menyebabkan Datuk Hisham runsing memikirkan dan berjumpa dengan rakan baiknya, Rahim untuk meluahkan penyesalan kerana terlalu memanjakan anaknya.

Rahim bukan sahaja seorang sahabat yang setia mendengar keluhan Datuk Hisham, dia juga memberikan pendapat yang terbaik.

Selepas puas bercuti, Batrisya pulang ke tanah air dan ketika tiba di hadapan rumahnya, dia terkejut melihat papan tanda memaparkan tulisan `Untuk Dijual' sebelum bergegas ke restoran bapanya yang didapati sudah tutup.

Batrisya kemudian berjumpa dengan Rahim yang menunjukkan surat menyatakan bapanya sudah muflis dan terpaksa melarikan diri disebabkan banyak berhutang.

Dalam surat itu juga bapa Batrisya menyuruh wanita itu untuk tinggal bersama Helmi dan neneknya yang sudah tua dan nyanyuk.

Helmi adalah anak yatim piatu, tidak dapat melanjutkan pelajaran atas faktor kewangan dan terpaksa melakukan banyak pekerjaan untuk membiayai kos perubatan neneknya yang menghidap penyakit buah pinggang.

Batrisya cuba meminta bantuan daripada dua rakan baiknya Maya dan Farah namun mereka enggan membantu dia dengan memberi pelbagai alasan. Dia juga cuba menghubungi teman lelakinya, Razman, namun hampa.

Sementara itu, Helmi menjelaskan kepada Batrisya beberapa peraturan di rumah itu dan dia juga perlu membantu menjaga neneknya jika mahu terus tinggal di situ. Apakah yang bakal berlaku kepada Batrisya seterusnya?

Ikuti drama siri Ku Cinta Kau Seorang yang boleh disaksikan menerusi laman web Tonton Premiere 48 jam sebelum ia ditayangkan di TV3 dengan bayaran sebanyak RM3 saja.

Ku Cinta Kau Seorang kini mengisi slot Lestary di TV3 setiap Selasa pada jam 9 malam.




0 Komen:

Post a Comment

 

ZONFINITI